Otthon maradt a májkrém

Otthon maradt a májkrém

Egy hét narancsban

2016. március 04. - aturike

Goedemorgen!

Három nap Duolingozás után Dugovics Titusszal vetekedő bátorsággal vetettem be hollandtudásomat a cégnél, és a helyi Lidl-ben, többek között a fentebb említett mondatot. Valószínűleg nem hiába, mert a hollandok nagyon érdeklődőek, nyitottak bármelyik másik kultúrával kapcsolatban és értékelik, ha valaki veszi a fáradságot és megtanul ezen a szép nyelven. Bárhogy is olvastad ki a kezdőmondatot: rosszul tetted. Nézd meg a googtranslaten. Na ugye. Ezután már megfogalmazódott bennem, hogy ezt a nyelvet legalább hallás után meg kéne tanulni leírni, erre az is rádobott, hogy a cégem eléggé erőlteti, hogy Ádibádi el kéne kezdeni hollandul tanulni. Nem gond, nyelvész gyerek vagyok én, csak nem látszik.

Wageningen (ezt is rosszul olvastad ki) egy kis cuki-muki """város"""", kis tipikus holland épületekkel, és rengeteg diákkal. Az angol nyelvtudással itt annyira nincs baj, hogy aki azt mondja, hogy csak egy kicsit tud, az azt jelenti, hogy néha összekeveri a Conditional sentences III igeidejét. Ami elég kényelmes, hogy kb 3 percre van minden. Nincs troli, nincs üres székért versenyző Mari néni, csak bicikli van, és iszonyat biztonságos és gyors közlekedés. A három percre lévő boltokból minden megszerezhető: sim kártya, locsolókanna, 55" LG UHD TV, Etióp kisgyerek. Az áruk minősége kicsit jobb mint a magyar, a gyümölcs zöldség ami drágább és szarabb (de erre ott van a szombati piac).

Kb egy hete dolgozom a faipari SHR cégnél, ahol több dolgot tanultam már most meg a fákról mint eddig bármikor. Szóval mire hazamegyek kérdőjel alakú karácsonyfát hajlítok akinek kell, hogy jobban mutasson az instán. Szótárazni erősen kell még a labor alatt, de ez várható volt, ezen a héten inkább asztalos munkát végeztem még, de ez sem baj, mert szakmunkás gyerek is vagyok.

Az emberek nagyon műveltek és barátságosak itt, a főnököm még azt is tudta, hogy a magyar a baszkkal és a finnel rokon nyelv. A holland közösség nagyon kedves, néha még nem értem a változó nyitottságuk miatt a holland diákokat. A szállás háromemeletes Student houseka, így van egy kongói, egy olasz, egy bolgár, és egy román lakótársam, hármat lehet tippelni ki a legkevésbé jóarc. Én.

Vasárnap elmentünk a kongói gyerek templomába, ahol táncolás és éneklés volt (Jesus is da LÁWD), mint az amerikai filmeken, és először fordult elő, hogy én voltam a legfehérebb gyerek a teremben.

 

Magyar szót élőben olyan rég nem hallottam, mint Ben Kenobi az Obi-van nevet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://maradtamajkrem.blog.hu/api/trackback/id/tr678444400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása